A dolog rém egyszerű csak valamilyen programra van szükség a ''Mozilla''-tól (Thunderbird, Mozilla, Firefox...).
Ha a fent említett programokban vannak használható tanúsítványaink azokat tudjuk felhasználni
Annyi a dolgunk, hogy az OpenOffice.org indítása előtt (ha automatikusan nem találja meg) beállítjuk a
'''MOZILLA_CERTIFICATE_FOLDER'''
környezeti változót arra a könyvtárra ahol a mozilla program a mi profilunkat tárolja. Például:
'''export MOZILLA_CERTIFICATE_FOLDER="
/home/szimszon/.mozilla/firefox/29rsfxrn.default/" '''
A tanúsítvány beszerzéséről a Thawte-nél [http://linuxbox.hu/node/531 itt] található egy leírás.
=== Dokumentum digitális aláírása ===
Miután megírtuk a dokumentumot mentsük el.
# Majd a '''Fájl -> Digitális aláírások'''ra kattintsunkhttp://linuxbox.hu/sites/default/files/ooo3.png
# Kattintsunk a '''Hozzáadás...''' gombra: http://linuxbox.hu/sites/default/files/ooo4.png
# Írjuk be a Mozilla-nál használt mester jelszót: http://linuxbox.hu/sites/default/files/ooo5.png
# Válasszuk ki az aláíráshoz használandó tanúsítványt, majd '''OK''': http://linuxbox.hu/sites/default/files/ooo6.png
# A dokumentumunk ezzel alá is lett írva: http://linuxbox.hu/sites/default/files/ooo7.png
A kis ikonra kattintva információkat kaphatunk az aláírásról.
Fontos, hogy minden mentés az aláírás törlésével jár, így minden mentés után újra be kell állítani az aláírást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni